טיפים למגישי בקשה לקבלת החזרי מס לשכירים

אם גיליתים שאתם זכאים להחזר מס והחלטתם להגיש בקשה לקבלת הכספים שמגיעים לכם דעו שלפניכם תהליך ארוך, מסורבל שיכול ליפול על הדברים הכי קטנים. גם אם אכן מגיע לכם החזר מס- הגשת הבקשה בצורה לא נכונה או לא מדויקת יכולה לגרום לכך שהכספים לא יועברו אליכם וגם כאשר תגידו הכל כמו שצריך- מדובר בתהליך שלוקח זמן רב. רגע לפני שאתם מגישים בקשה להחזרי מס- אזרו המון סבלנות, שנסו מותניים, וקראו את הטיפים הבאים שייסעו לכם להגיש את הבקשה בצורה הנכונה.

איך לקבל את הכסף שמגיע לכם- טיפים למגישי בקשה לקבלת החזרי מס

  1. העזרו באיש מקצוע-  אמנם כל אחד יכול להגיש את הבקשה באופן עצמאי אבל חשוב שתדעו שאת הבקשה לקבלת החזרי מס חובה להגיש באופן ידני אצל פקיד שומת המס בלשכה האזורית שמטפלת בתיק שלכם. רק אנשי מקצוע המטפלים בניירת שלכם מול מס ההכנסה יכולים לבצע את הגשת הטפסים באופן מקוון ובכך חוסך זמן המתנה וטיפול מיותרים. כמו כן, אנשי המקצוע מכירים את חוקי מס ההכנסה ויוכלו לעבור על הנתונים שלכם ולעדכן אתכם אילו נקודות זכות יש לכם, לאילו הטבות מס אתם זכאים ולהגדיל משמעותית את ההחזר שלכם.
  2. עדכנו והתעדכנו בנקודות הזיכוי שלכם- מס הכנסה גובה מס מכל עובד לפי מדרגת המס אליה הוא שייך. השיוך למדרגת המס נעשה על ידי חישוב ממוצע של הכנסה חודשית בשנת המס. נקודות הזיכוי במס הכנסה משפיעות באופן ישיר ומהותי על גובה המס שישלם העובד ולכן חשוב שהוא יהיה מודע לנקודות הזיכוי שמגיעות לו ויעדכן אותן בהתאם. במידה ולא עדכן בתחילת שנת המס או שחלו אירועים במהלך שנת המס שזיכו אותו בנקודות (כמו- הולדת ילד, הכרה בילד עם צרכים מיוחדים, תשלום מזונות לאחר גירושין) ניתן לעדכן אותן באופן רטרואקטיבית ולקבל החזר.
  3. שמרו את כל הניירת שלכם- החזרי מס ניתן לדרוש עד שש שנים אחורה משנת המס הנוכחית. מכיוון שבדיקת הזכאות נעשית באופן רטרואקטיבי חשוב שתהיה לכם כל הניירת הרלוונטית בכדי לחשב את החזרי המס. שמרו ותייקו כל ניירת וכל מידע שרלוונטי למצב האישי שלכם ולעבודה שלכם בכדי להשתמש בו בהגשת הבקשה. הגשת בקשה להחזרי מס מוגשת על כל שנת מס בנפרד ולכן חשוב לשמור את החומר בצורה מסודרת ככל הניתן לפי אותה שנת מס.
  4. שמרו דו"חות של הפקדות- גם עצמאים וגם שכירים מפקידים באופן עצמאי לקרנות שונות כמו קרן פנסיה, קרן השתלמות קופות גמל וביטוחי חיים. הפקדות אלה נחשבות להוצאות שניתן לנכות מחישוב המס הכללי ולכן יש לשמרו את כל הדו"חות של ההפקדות ולתעד את כל הנתונים- תאריכים וסכומים על מנת שיהיה תיעוד שלהם בחישוב של מס ההכנסה.

אולי יעניין אותך גם