מי חייב בהגשת דוח שנתי למס הכנסה

עובדים שכירים ועובדים עצמאיים מפרישים בכל משכורת חודשית סכום למס ההכנסה. על מנת שבסוף שנת המס יוכל מס ההכנסה לחשב את גובה המס של העובד ולעדכן את מדרגות המס הנכונות- יש צורך להגיש דו"ח שנתי למס ההכנסה. יש שמשאירים את העבודה לרואה החשבון שלהם, יש שמגישים את הדו"ח באופן עצמאי ויש הנעזרים בחברה חיצונית על מנת להגיש את הדו"ח למס ההכנסה. 

מדוע צריך להגיש דו"ח שנתי למס הכנסה?

מס ההכנסה מחושב באופן שנתי שמשתנה לפי גובה המשכורת ודרגת השכר של העובד. מס ההכנסה מחושב באופן אישי ולכן אם יש לעובד נקודות זכות או הקלות עליו לדווח עליהן בכדי שמס ההכנסה יחשב אותם והוא יקבל החזר מס בסוף שנת המס. בכל סוף שנת מס מחויב כל עובד להגיש את כל הניירת והנתונים למס ההכנסה בדו"ח מסודר- כך מס ההכנסה יוכל לוודא שלא שילם מס גבוה יותר ממה שעליו היה לשלם ויעדכן את פרטיו לשנת המס הבאה- עד הדיווח הבא. בהתאם לכך הדו"ח צריך להיות ממולא ומוגש בצורה הנכונה והמפורטת ביותר בכדי לעדכן את מס ההכנסה בנתונים הנוכחים של העובד. 

מי חייב בהגשת דוח שנתי למס הכנסה?

לפי פקודת מס ההכנסה בנושא הדו"ח השנתי, כל תושב מעל גיל 18 חייב להגיש את הדו"ח השנתי למס ההכנסה. עם זאת יש כמה מקרים שיש להם פטור מהגשת הדו"ח השנתי. המקרים בהם יש פטור מהגשת הדו"ח הם:

-בעל הכנסה שנתית נמוכה יותר מ650,000 ₪

-בעל הכנסה שנתית משכירות נמוכה יותר מ 338,000 ₪ 

-בעל הכנסה שנתית מריבית נמוכה יותר מ 645,000 ₪

-בעל הכנסה שנתית מקצבת חוץ נמוכה יותר מ338,000 ₪ 

-בעל הכנסה שנתית מניירות ערך נמוכה יותר מ 2,530,000 ₪ 

מה חייב להיות כלול בדו"ח שנתי למס הכנסה?

הדו"ח השנתי צריך לכלול את כל ההכנסות, הניכויים והזיכויים של העובד באותה השנה. על הנתונים הבאים להיכלל בדו"ח:

  • פירוט של כל ההכנסות השנתיות מכל מקור הכנסה שקיים- עבודה, שכירות, השקעות וכדומה.
  • פירוט של כל ההוצאות השנתיות שחייבות במס. הוצאות לעסק כגון הוצאות משרדיות, שכירות, שיווק ומשכורות.
  • פירוט של כל המיסים שהעובד שילם באותה השנה
  • פירוט של כל ההפקדות שבוצעו באותה שנה כמו הפקדות לקרנות גמל , פנסיה וביטוח לאומי
  • טופס 116 לצורך תיאום מס

את הדו"ח השנתי אפשר להגיש באופן מקוון או להגיש ידני בצורה עצמאית לפקיד השומה בסניף מס ההכנסה אליו שייכים. ניתן לבצע את ההגשה דרך רואה החשבון שמנהל את החשבון של העובד מול הגופים כמו מס ההכנסה. אפשרות נוספת היא להעזר בשירותיה של חברתה חיצונית שתוכל להגיש את הדו"ח בצורה הטובה והמקצועית ביותר- ליידע את העובד אילו טפסים הוא צריך, כיצד למלא את הניירת וכן לבצע את ההגשה באופן מקוון ישירות לפקיד השומה הרלוונטי.

 

אולי יעניין אותך גם

החזרי מס להורים לילדים עם לקות למידה

החזרי מס להורים לילדים עם לקות למידה

החזרי מס להורים לילדים עם לקות למידה – חשוב לדעת שלצד הקושי יש גם זכויות אותם הורים אלו יכולים לממש. כדוגמת, החזרי מס המיועדים להורים לילדים עם לקות למידה. שווי ההטבה יכולה להגיע עד לסך של 5640 ש״ח לשנה וכ 470 ש״ח לחודש.

קראו עוד »