החזרי מס בגין סיום לימודים

החזרי מס בגין סיום לימודים

רבים מהעובדים השכירים במשק זכאים להחזרי מס. אחד התנאים הבולטים לקבלת נקודות זיכוי בתשלומי מס הכנסה, הוא סיום לימודים אקדמאיים. רבים מהעובדים לא מכירים את האפשרות לקבל הטבה בתשלומי המס, ולכן מגלים באיחור כי הם זכאים לקבל החזרי מס בגין סיום לימודים. על פי החוק, מי שסיים את לימודיו לתואר בין השנים 2007 ל-2013, זכאי לקבל נקודת זיכוי אחת החל מהשנה בה הסתיימו הלימודים, למשך פרק הזמן בו ארכו לימודיו, ולא יותר משלוש שנים. מי שסיים את הלימודים לתואר הראשון לאחר מכן, כלומר משנת 2014 ואילך, זכאי לנקודת זיכוי אחת למשך שנה אחת בלבד, החל מסיום הלימודים. במקצועות אשר ישנה חובה לביצוע התמחות לאחר סיום הלימודים, באפשרות העובד לבחור אם לנצל את ההטבה בשנת המס בה סיים את התואר או לאחר סיום ההתמחות. שווי ההטבה בגין נקודת הזיכוי במס הינה 2,676 שקלים בשנה.

הטבת מס גם למסיימי לימודים לתואר שני

חשוב לציין כי את ההטבה ניתן לקבל רק עבור המסיימים לימודים במסגרת תואר ראשון אחד בלבד, וכי ההטבה ניתנת רק עבור סיום תואר במוסד אקדמי מוכר בישראל. מי שסיים את לימודיו במסגרת התואר השני, זכאי גם הוא לחצי נקודת זיכוי בתשלום מס הכנסה, באותם התנאים שצוינו לגבי התואר הראשון. במידה ותעמדו בתנאים, תוכלו לקבל את שתי ההטבות גם יחד באותה שנה.

החזרי מס – למה זה קורה?

לא כי למישהו יש כוונה רעה. ממש לא. זה קורה מכיוון שתשלום מס הכנסה למדינה מחושב באופן שנתי. כלומר המדינה יוצאת מנקודת הנחה שאתם עובדים לאורך כל חודשי השנה בעבודה אחת שהתשלום עליה ידוע מראש.

אבל יש, כאמור, סיבות רבות לקבלת החזר מס – רק שאם לא תדווחו עליהן לרשויות המס – הן ימשיכו לגבות מכם את אותו הסכום. מה שאומר שכל מה שצריך לעשות הוא לבדוק, ואם ישנה זכאות – לקבל את הכסף. אם אין זכאות להחזר – אתם ממשיכים כרגיל.

 

החזר מס בגין סיום לימודים: איך מבקשים?

סיימתם את התואר והתחלתם לעבוד מבלי לחשוב על הטבות המס המגיעות לכם. רבים מהעובדים במשק לא מודעים לזכויותיהם, ולא יודעים כי התשלומים הגבוהים אשר מנוכים מתלוש המשכורת החודשי שלהם, אינם גזרת גורל וכי ישנם לא מעט מקרים המקנים הטבות בתשלום. במידה ואתם סבורים כי מגיע לכם החזר מס בגין סיום לימודים, תוכלו להגיש בקשה לרשות המיסים, בצירוף המסמכים הרלוונטיים. את הבקשה ניתן להגיש באופן מקוון דרך אתר רשות המיסים, או דרך פקיד השומה אליו אתם משויכים. אל הבקשה תדרשו לצרף פרטים אישיים ומסמכים רלוונטיים, במקרה הזה מסמך המעיד על תקופת הלימודים.

אולי יעניין אותך גם

החזרי מס להורים לילדים עם לקות למידה

החזרי מס להורים לילדים עם לקות למידה

החזרי מס להורים לילדים עם לקות למידה – חשוב לדעת שלצד הקושי יש גם זכויות אותם הורים אלו יכולים לממש. כדוגמת, החזרי מס המיועדים להורים לילדים עם לקות למידה. שווי ההטבה יכולה להגיע עד לסך של 5640 ש״ח לשנה וכ 470 ש״ח לחודש.

קראו עוד »