החזרי מס בגין תואר ראשון

החזרי מס בגין תואר ראשון

תואר ראשון הוא המשוכה הראשונה של עולם האקדמיה. התואר הראשון מקנה למחזיקים בו יתרונות רבים. הרבה פעמים התואר הראשון הוא המפתח לשער הכניסה לתחומים רבים. מי שמעוניין לעסוק ברפואה, הנדסה, עריכת דין, הוראה ועוד מגוון רחב של מקצועות נדרש להראות כי צלח את הלימודים האקדמאיים במוסד מוכר. בנוסף, קיימים מקצועות רבים או משרות הדורשות תואר ראשון, כלשהו, על מנת להתקבל לעבודה. מדובר במכשול קשה, מייגע ומתיש הנמשך לאורך שנים. אלא שבסוף הדרך מגיע אותו תואר נכסף ואיתו המפתח לאותם משרות נחשקות, אשר בצידן גם הטבות רבות. משרות אלה מתגמלות באופן רחב יותר, משרות אלה מהוות קרש קפיצה למשרות בכירות יותר, העניין במשרות אלה הוא רק והן מאתגרות ומספקות יותר. גם למדינת ישראל קיים אינטרס מובהק לכך שאוכלוסייתה תהיה משכילה ואקדמאית והדבר מקנה לה יתרונות רבים. בשל כך מדינת ישראל מעניקה הטבות במס לבעלי תואר ראשון, שאמנם זה אינה הסיבה ללימודי תואר ראשון, אבל זה nice to have.   

החזרי מס בגין תואר ראשון:

אדם אשר סיים תואר ראשון זכאי על פי פקודת מס הכנסה לנקודת זיכוי נוספת מיום סיום התואר ולמשך שנה. ככל וסיימתם את הלימודים במקצוע הדורש גם התמחות פרקטית ומעשית, ניתן לבחור האם לממש את ההטבה בתקופת ההתמחות (הבאה בדרך כלל מייד עם סיום הלימודים) או להתחיל ולקבל את נקודת הזיכוי שנה לאחר סיום הלימודים. בשנת 2022 שוויה של כל נקודת מס הוא כ- 2,767 ₪ שיופחתו מסכום מס ההכנסה השנתי שעל כל בעל התואר הראשון לשלם, משמע שכל חודש אותו אקדמאי ישלם פחות 223 ₪ למס הכנסה. מדובר בהטבה משמעותית בייחוד לבעלי תואר ראשון שהם בדרך כלל אנשים צעירים בתחילת חייהם, חלקם אפילו בעלי משפחות צעירות עם ילדים קטנים. חלקם הגדול אף נדרש לשלם עוד הלוואות סטודנטים אשר נלקחו על מנת לממן את הלימודים האקדמאיים או את מחייתם בתקופה הסטודנטיאלית הלחוצה. בקיצור, מדובר בהטבה ייחודית שמאפשרת לשלם פחות מס הכנסה בתקופה משמעותית שבה בדרך כלל כל שקל הינו משמעותי ביותר.

החזרי מס תואר ראשון - סיכום:

אם להיות סטודנט בישראל זה קשה, הרי שאז באים החיים האמיתיים וטופחים לנו על הפנים. אנחנו יוצאים מהחממה האדמית ונכנסים לעולם האמיתי, עולם העבודה, בו אנחנו נדרשים לכלכל את עצמנו, ואת משפחתנו. רובנו היינו רוצים גם לחיות אורך חיים מסויים המאפשר גם מנעמי החיים. מכונית, דירה, חופשות, ילדים, כל אלה עולים כסף והרבה. מדינת ישראל מאפשרת לבעלי תואר ראשון "נחיתה רכה" לעולם האמיתי. בתקופה שלאחר קבלת התואר הראשון מאפשרת המדינה לבעלי התואר הראשון לחסוך במס ולהפנות את המקורות היחסית מועטים שיש לכם לדברים אחרים. נקודת הזיכוי הינה הטבה קצרה אך משמעותית שכדאי לנצל.   

אולי יעניין אותך גם

החזרי מס להורים לילדים עם לקות למידה

החזרי מס להורים לילדים עם לקות למידה

החזרי מס להורים לילדים עם לקות למידה – חשוב לדעת שלצד הקושי יש גם זכויות אותם הורים אלו יכולים לממש. כדוגמת, החזרי מס המיועדים להורים לילדים עם לקות למידה. שווי ההטבה יכולה להגיע עד לסך של 5640 ש״ח לשנה וכ 470 ש״ח לחודש.

קראו עוד »